اخبار و مقالات

داستان برند ریباک

برند ریباک (Reebok) یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین برندهای کفش و لباس ورزشی در جهان است که تاریخچه‌ی فراوانی در صنعت ورزش دارد. داستان این برند، از ریشه‌هایش در دهه‌ی ۱۹۵۰ آغاز شده تا به یکی از پیشگامان صنعت ورزشی تبدیل شود.

آغاز داستان برند ریباک

این شرکت در سال ۱۸۹۵ توسط جی. دبیلو. فاستر و با نام جی. دبلیو. فاستر اند سانز (به انگلیسی: J.W. Foster and Sons) در شهر بولتون، بریتانیا تأسیس شد. در سال ۱۹۵۸ جو و جف فاستر؛ نوه‌های جی. دبلیو. فاستر (مؤسس ریباک) نام این شرکت را به ریباک تغییر دادند، که این نام از تلفظ آفریقایی واژه رباک (به انگلیسی: rhebok) (نوعی غزال آفریقایی) است. .

محبوبیت جهانی

مرحله‌ی بزرگتری در داستان برند ریباک زمانی آغاز شد که در دهه‌ی ۱۹۸۰، این برند به محبوبیت جهانی رسید. با عرضه‌ی کفش‌های ورزشی متنوع و نوآورانه، به‌ویژه مدل “Freestyle” که یک کفش ورزشی زنانه بود و برای تمرینات فیتنس و بدن‌سازی مناسب بود، ریباک بخش عظیمی از بازار کفش ورزشی را به خود اختصاص داد.

تولید کفش هایی برای رشته های ورزشی

در سال‌های بعد، ریباک به تولید کفش‌هایی برای ورزش‌های مختلف از جمله بسکتبال، دویدن، ورزش‌های مبارزه‌ای و فیتنس ادامه داد و مدل‌های محبوب و پرطرفداری را عرضه کرد که بازار ورزشی جهانی را تحت تأثیر خود قرار داد.

لوگوی شرکت ریباک

لوگوی اولیه که در سال 1895 طراحی شد یک لوگوی تایپ نوشتاری بود. این لوگو با نهایت سادگی طراحی و دیزاین شد و هیچ علامت و سمبل تصویری در داخل آن وجود نداشت. تنها منحصر به طراحی نشان نوشتاری میشد.

در سال 1986  ریباک به این نتیجه رسید که برای داشتن یک لوگوی قوی نیاز به نشان تصویری خواهد داشت. به همین دلیل در از خطوط اریب که تمایل به حرکت در آنها به وفور یافت میشد برای طراحی استفاده کرد. خطوطی که حالت دویدن غزال را به درستی تداعی میکرد. با این حال لوگو تک رنگ بود و اثری از رنگ در آن نبود.

در سال 2015 ریباک لوگوی نوشتاری خود را با یک فونت ساده و مینمیال تغییر داد و یک مثلث را جایگزین خطوط اریب نمود. مثلثی که راس های آن از سه نقطه قطع می شود و در مرحله بعد به این فکر افتاد که راس ها را از سه نقطه که به یکدیگر وصل می شدند قطع نماید. در حال حاضر تصویری از غزال  در طراحی دیده نمیشود و خطوط اریب کاملا حذف شده و جای آن خطوط مثلث نهادینه شده است.

سخن پایانی

در زمان‌های اخیر، ریباک با تمرکز بیشتر بر روی فناوری‌های نوین، پایداری محیط زیست و طراحی‌های مدرن، به تولید کفش‌هایی با کیفیت بالا و سبکی منحصربه‌فرد ادامه می‌دهد. همچنین با همکاری با ورزشکاران و ستاره‌های معروف جهان ورزش، ریباک توانسته است محبوبیت خود را در صنعت ورزشی حفظ کرده و به یکی از برندهای بزرگ و مورد اعتماد جهان تبدیل شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *